13 Ocak 2011 Perşembe

Yine Ispanak:)) Bu sefer Börek:)))

Ispanaklı börek yapmak hiç aklımda yoktu.Ama sevdiğim için ıspanak kavurması yapmıştım.Ama ne eşim ne kızım yüzüne bakmıyorlardı.Bende o kavurmadan börek yaptım ikisinede afiyetle yedirdim.:)))


Hamurun Malzemesi:

1/2 bardak süt(ılık)
1/2 pkt sanayağ (eritilmiş)
1 tatlıkaşığı tuz
1 yumurta (beyazı içine sarısı üstüne)
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
Su (kıvamı ıçın gerekırse)

İç malzemesi

1 kg ıspanak
Sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
Göz kararı azıcık pirinç
1 adet soğan
Tuz
Karabiber

Yapılışı:

Süt,yağ,yumurta beyazı kapta karıştırılır.Un tuz kabartma tozu elenerek ılave edılır.Eğer gerekırse su ıle kıvamını yumuşatabılırsınız.Yapışmayacak bir hamur kıvamına getiriyoruz.Diğer taraftan soğanı salçayı kavurup, ayıklanmış yıkanmış ıspanaklarımızı ilave ediyoruz.Ispanaklar küçülünce pirinci,tuzunu karabiberini ekleyıp kendı suyuyla pışırıyoruz.İç harcımızı hazır oluyor ve soğumaya bırakıyoruz.(benımkı hazırdı:))) ).Ben bu hamuru ıkıye bölerek yaptım.Çok da ince olmayacak şekılde açıyoruz.Ortasına malzememızı yayıp şekildeki gibi kapatıyoruz.Üzerine yumurta sarısını sürüp 200 derecede pişiriyoruz.

Not:Ben bunu genellikle Dr oetker maya ıle yapıyorum yumuşacık oluyor.Bu kez kalmamıştı ve kabartma tozu koydum.Buda guzel oldu ama poğaça gıbı kıtırlı oldu...




Biz aslında bu tarz şekil verilen hamur işine börekten çok kapama deriz.Artık adını siz koyun:)))


AFİYET OLSUN....
SEVGİLERİMLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder