4 Şubat 2011 Cuma

PORTAKAL ÇANAĞINDA KEREVİZ :)))))

Herkese Merhabalar

Ne zamandır bloğuma birşey ekleyememiştim.Geçtiğimiz hafta yaptığım kerevizin tarifini yazmak şimdi nasip oldu .ve sizlerle tarifimi  paylaşıcam bu akşam..

Sevgili 'mandalinçıkmazı' nın etkinlik tariflerinden birinde görmüştüm bu sunum şeklini.Kendi tarfimi bu sunumla renklendirdim.Umarım beğenirsiniz.




MALZEMELER (8 adet portakal kase için)

3 adet orta boy kereviz (küp küp doğranacak)
1 adet patates  (küp küp doğranacak)
1 adet havuç  (küp küp doğranacak)
2 adet soğan
1 küçük boy konserve garnütür
1 tatlı kaşığı Tuz
1 kesme şeker
1 portakalın suyu
1 limon suyu
1 su bardağı kadar su
Yeteri kadar sıvıyağ



Yapılışı:

Doğranmış soğanlarımızı sıvıyağımızda kavuruyoruz.İçerisine patates havuç ve kerevizimizi ekliyoruz.1 küçük boy konserve garnütürümüzü yıkayıp koyuyoruz tenceremize (ben bezelyeler renk versin diye koydum arzu etmezseniz koymayın).Portakal suyu ,limon suyu ve normal suyu ilave ediyoruz şekeri ve tuzuda atıp kısık ateşte pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Kerevizimiz soğurken biz ikiye böldüğümüz portakallarımızın içlerini kaşık yardımıyla çıkartıyoruz.Onları daha sonra yemek üzere dolabımıza kaldırıyoruz:)))
Soğuyan kerevizlerimizi portakal kaselerimize doldurup üzerini kereviz yaprağıyla süslüyoruz.Servise hazır..:))



AFİYET OLSUN..

SEVGİLERİMLE...

3 yorum:

  1. ellerine saglik canim pekde güzel olmuslar! cici sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Feyzacığım ne güzel bir sunum olmuş canım.
    ellerine sağlık.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. hasret ve yeşim ikinizede çok teşekkür ediyorum:)))

    YanıtlaSil