24 Şubat 2011 Perşembe

ISLAK KURABİYE VE FESSİTA PEYNİRLİ SALATA :)))

Herkese Merhaba..

  Sizlerle bugun paylaşıcağım kurabiye sevgili lezzete dair ne varsa blog sahıbı yeşimin kakaolu ıslak kurabıye  tarıfnın bıraz farklı versiyonudur:)))Sütle şerbetlendiği için daha hafif olduğunu düşünüyorum...

Gelelim tariflerimizee...

ISLAK KURABİYE



MALZEMELER

3 kahve fincanı şeker
2 adet yumurta
1/2 paket tereyağ
!/2 su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kakao
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
3,5 su bardağı un

ŞERBETİ için

1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Yapılışı :

Unu eleyip bir kaba alalım.Ortasını açıp yumurtalarımızı ,tereyağı,sıvı yağı ve diğer tüm malzemeleri ilave edip yoğuralım.Kulak memesi kıvamı dedıklerı güzell bir hamur halıne getirelim.İstediğimiz şekilde şekıl verıp tepsiye dizelim.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim.



Kurabiyelerimiz fırında pişerken biz bir tencerede sütümüzü ve şekerimizi ocakta şeker erıyene kadar karıştırıyoruz.Kurabiyeler sıcak süt ılık olacak.Kurabiyelerimiz pişince bu sütlü şerbete batırıp çıkartıyoruz.Servis tabağımıza hepsini diziyoruz.Üzerlerini istediğimiz gibi süsleyerek servis ediyoruz..:))
Kakaoyu ıslak keklerı sevenler ıçın harıka bır lezzet:)))



2 tarifim aslında tariften cok öneri Muratbey peynirlerinin ürünü olan Fessita parmak peynir bizim çok hoşumuza gitti.Çörek otlu ve fesleğenli.Bende bunu salatamda kullandım.

Göbek salata ,Minik turp,Domates,Biber,Salatalık ile hazırladığım salatamın üzerini bu peynirle zeytınle süsledim.Hem görüntüsü hem tadı güzel oldu:)))



Umarım sizlerinde hoşuna gider.

Afiyet olsunn..:)))

Son olarak İstanbul'u özleyenlere, geçenlerde Kandilli den çektiğim bir fotoğrafla yazımı bitiriyorum:))




SEVGİLERİMLE....
Her Zaman Mutlu Kalın.

4 yorum:

  1. ellerine sağlık kurabişler süper olmuş.LEZZET SARAYI

    YanıtlaSil
  2. çok güzel tarifler olmuş...resimler de çok çekici...:))...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bergamanet
    çok teşekkürler:)))
    akdeniz kızı
    beğendiğine sevindim.Resimlerden en cok boğaz manzarası çekıyor beni...:))

    YanıtlaSil
  4. son tarifimde sucukları dilimleyip hamura karıştırdım...sizde çeşitlendirebilirsiniz....domates biber eklenebilir mesela...

    YanıtlaSil