22 Şubat 2011 Salı

UZUN BİR ARA:)))SÜTLÜ İRMİK TATLISI VE FIRINDA MAKARNA....

Herkese Merhabalar

Güzel keyifli.bereketli mutlu bir hafta geçirmenizi diliyorum...Uzun zamandır giremediğim bloğuma tekrar geri dondum:)Azıcık ülser olmuşum o yuzden hastanelerdeydim.İlaçlarımı içiyorum iyiyim çok şükür.Amaaa koca bir diyet listesi yenilmeyecek bir dlu sevdiğim lezzet....:(((En önemliside Nescafeee ve Çikolata yasakkkkkkkkk:(((  Neyse idare edicez artık...

Geçiyorum tarıflerıme...:))

SÜTLÜ İRMİK TATLISI

Çok basit bilinen bir tatlıdır oldukçada hafif olduğundan çok severim ben.Kek kalıbına koyup şekıl verıyorum hoş bir görünüm kazanıyor:)))



MALZEMELER

5 su bardağı süt (1 litre)
9 yemek kaşığı irmik
9 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya

ÜZERİ

Hazır çikolata sos
Muz dilimleri
hindistan cevizi
Fıstık
(ne isterseniz koyabılırsınız)





Yapılışı :

Tüm malzemelerı ekleyıp bır tencereye koyuyoruz.Ateşte koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.İstediğimiz herhangi bir kalıba (kuplara yada borcama ) döküyoruz.2/3 saat buzdolabında beklıyoruz.Kalıptan çıkartıp üzerini çikolata sos ve diğer malzemelerle süslüyoruz..Yapımı çok basit ama lezzetli bir tatlı:)))



FIRIN MAKARNA


Bu tarifi bloğunu severek takip ettiğim binbirçeşni 'den aldım.Orjınali için link fırın makarna burada :)))

Malzemeler:

1 paket fırın makarna 
1,5 s.b rende kaşar
Yarım bardak beyaz peynir
Tuz

Beşamel Sosu

5 su bardağı süt
3,5 yemek.kaşığı un
3 yemek kaşığı margarin
2 yumurta
1 tatlı kaşığı kadar Tuz


Yapılışı :

Makarnamızı kaynar suda tuzunu atıp haşlıyoruz.O haşlanırken Biz bir tencerenın içinde beşamel sos için unu,sütü koyuyoruz yumurtalarımızı ayrı bır kapta çırparak ekliyoruz tuzuda koyup muhallebi kıvamında pişiriyoruz.Makarnalarımız haşlandıktan sonra süzüyoruz ve beşamel sosumuzla karıştırıyoruz.Tepsimize yarısını dokup arasına beyaz peynırımızı ve yarım su bardağından az kaşar peynırını eklıyoruz.Kalan karışımıda üztüne döküyoruz.En üztünü bolca rendelenmiş kaşar peynırıyle kaplıyoruz.200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.



Maalesef dilimlenmiş halını fotoğraflayamadım.Ama lezzeti mükemmel oldu.Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Afiyet Olsun

Sevgilerimle...:))

3 yorum:

  1. selam
    lezzetler harika irmik tatlısına bende bayılırım eline sağlık
    ayrıca geçmiş olsun Allah şifa versin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun...nedense en tatlı şeyler yasak....acil şifalar dilerim...tatlı çok cici olmuş...bende yapıyorum ama süslemelerin ve minik kuşların pek şirin olmuş...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun Feyza
    sütlü irmik tatlısını bende kek kalıbına yada cam kaseye hazırlıyorum sunum süper oluyor.
    ellerine sağlık tatlım
    sevgiler

    YanıtlaSil