15 Aralık 2010 Çarşamba

ISPANAKLI KEK PASTA..:))





Dün akşam ilk kez denediğim bu tarif çok lezzetli oldu.Ispanaklı olduğuna kimse inanamadı :))) Tatlı düşkünü kızımda bu vitaminden zevkle faydalanmış oldu:))))

Bu tarifi Oktay Ustanın Tarifler kitabından aldım.Şimdi sizlerlede paylaşıyorum...


Malzemeler :

3 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt (içinden 2 parmak kadar ıspanağı püre yaparken kullandım)
2 su bardağı un (kıvama göre yarım bardak daha konulabilir)
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanılya
1su bardağı ıspanak püresi

Not:(Ispanakları yıkayıp sıcak suda batırdım sündürdüm daha sonra robottan sütle püre halıne getirdim.)

İç muhallebisi :

2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 paket vaniya (yada limon rendesi koyabilirsiniz)
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı margarin (pişirdikten sonra çırparken ekledim.)

Arasına koymak için yeteri kadar muz

Üstü için:

1 paket kaymak tadında kremşanti
1 su bardağı süt

Yapılışı :

Ispanakları iyice yıkayıp ayıklayalım.Sıcak suya batırıp az miktar sütle robotta püre haline getirelim. Yarım kilodan daha az ıspanaktan 1 su bardağı kadar püre cıkıyor.Daha sonra bir kapta yumurtayı şekeri çırpıp daha sonra sıvı yağı,kalan sütü ve diğer malzemelri karışrırarak çırpıyoruz.Yağlanmış tepsiye koyup önceden ısıtılmış 175 derecede pişiriyoruz.Kekimiz pişerken muhallebimizide pişirip ılınmaya bırakıyoruz.Kekımızde soğuduktan sonra ortadan ıkıye boluyoruz.(istersenız hafıf ıslatabılırsınız sutle ben gerek gormedım)muhallebıyı dokuyoruz arasına muzları koyuyoruz ıkıncı katı kapatıyoruz.en üst katı için krem şantıyı hazırlayıp üzerini kaplıyoruz.İstediğimiz gibi süsleyerek en az 2 saat buzdolabında bekletıp servıs yapıyoruz.

Oktay ustanın tarifinde muz yoktu sadeydi.Muz fikrini blogumun ilk izleyicisi olan sevgili yeşim in ıspanaklı rulo pastasından esınlenerek ekledım.Link paylaşmayı bilsem koyardım ama öğrenicem inşallah:)))çok lezzetli oldu.Biz çok beğendik umarım sizde seversiniz:)))




 

1 yorum:

  1. Bizde çok sevilir ıspanaklı pasta.
    ellerine sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil