13 Eylül 2013 Cuma

SÜTLÜ PASTA VE PEYNİRLİ PUFİDİK BÖREK

MERHABA ARKADAŞLAR

Bu aralar "Ev alma komşu al " deyimini çok yaşar oldum.Malum evde küçük bebek var.İkinci sınıfa başlayacak kızım için okul hazırlıkları yapılması gerek.Okul alışverişi,kitaplar kaplanacak koşturmaca dorukta her evde olduğu gibi....Yetişemiyorum parçalanıyorum falan filan derken okuldan kitapları yolladılar amaniiinnn defterleriyle birlikte 30 tanee:(( Bu tıkanıklığın içerisinde Allah razı olsun komşumun kızları 'sen çocukla yapamazsın Feyza abla ver biz yaparız'deyip ben söylemeden alıp kitaplarımızı kapladılar.Nasıl memnun oldum anlatamam.Allah razı olsun onlardan...

Bende onlara sütlü pasta yaptım.Onların yaptığının yanında esamesi okunmaz ama :)))                                                                                                                                        
MALZEMELER :

1 kg.Süt
5 yemek kaşığı nişasta
10 yemek kaşığı şeker
2 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 paket krema 

İç malzemesi.
1 su bardağı çekilmiş petibor bisküvi

Üzeri için
 1 pkt bitter çikolata

Yapılışı :

Süt ,nişasta, şeker,yumurta ve vanilyayı ocakta muhallebi kıvamı olana kadar pişiriyoruz.Ocaktan indirdikten sonra 5-10 dk dinlendirip (havı gitsin) 1 pkt kremamızı ilave edip mikserle iyice çırpıyoruz.İstenilen bir kalıpta yarısını döküp arasına bisküvimizi koyuyoruz.(dilerseniz fındık fıstık çikolata parçasıda yada meyva da eklenebilir.) diğer yarısını koyup buzdolabında en az 2 saat bekletiyoruz.Bir gece önceden yapılırsa kalıptan daha güzel ayrılıyor.Üzeri için bitter çikolatamızı benmari usulü eritip döküyoruz.(ben çikolataya eridikten sonra 3-4 yemek kaşığı süt ilave ettim daha akışkan olsun diye).Dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz .Afiyet olsun...:))

********************************

Diğer tarifimiz bizim evde çok sık pişen yapımı kolay pufidik börek:))

Dilediğiniz ölçüde istediğiniz iç malzemeyle yapabilirsiniz.

Sadece kabarık puf olması için yufkanın arasına " eritilmiş katı margarin veya tereyağ ile su " karıştrıp sürüyorum.Yufkayı ikiye katlayarak uzun şeritler halinde kesip muska şeklinde sarıyorum.

Fırında puf puf kabarıyor efendim Afiyet olsun...:))










2 yorum: